Sunday, December 29, 2013

Zoo and beach

Efter att ha fått en gåva från fantastiska människor i Kanada som gjort en insamling till alla barnen, så kunde vi hyra en buss och åka till Entebbe och gå på zoo! Efteråt åkte vi till Viktoria lake och badade! Oj, vilken dag! Dessa barn har aldrig sett några djur mer än kor, hundar, katter och hönor. Så när de fick se en bild på en elefant och ett lejon så visste inte alla vad det var för djur då t.o.m dessa djur lever i deras land!!!! Jag hade en dröm att ta med dem till zoo redan från början när jag träffade alla dessa barn. Så nu kom vi äntligen iväg! Greg och Lorenda från Kanada var också med oss då det var deras förtjänst efter att ha gjort en insamling från deras vänner och familj. Vilken present till dessa barn!

Förväntansfulla barn som inte visste var vi skulle åka utan jag hade bara sagt att de skulle iväg på en överraskning!! 

Cyrus var överexalterad då han visste vart vi var på väg och hade heller aldrig sett dessa djur som vi skulle få se på zoo. 



Zeebror..


Stor struts! 







Barnen fick äran att få mata giraffer!!! Tänk vilken upplevelse när man aldrig sett vilda djur eller ett större djur en en ko. De var helt över lyckliga! Här är goa Beatrice.


Modiga Bossa var först upp att mata....


Seedrick, Melissa, Dianah och Jemimah


Tumusimi, Wiclife, Frank och Edgar

Tänk att dessa läskiga ormar lever fritt här... har mött så många människor som sett enorma ormar här nere...känns ju sådär...hehe..tur att denna iaf är innanför en glasbur! 






Första lekparken jag sett här i Uganda! Barnen gilla den helskarpt :)

Ronald

KAMELRIDNING!!! Kan ni föreställa er lyckan att få rida en kamel...haha....de skrattade så de kikna. 





Snygga tjejerna Beatrice och Bellah

Mercy and Mercy

Dianah and Resty



Tung last med de stora herrarna och största grabbarna!!! Stackars kamel med flera hundra kilo på ryggen....Martin, Cyrus, Brain and Greg.

Seedrick, Rivera, Talent and Jeremaih

Me, Acha, Peace and Marion

Cyrus with his girlfriend Viola,. Then Dorethy and Efrance.

Greg and Brain


Haha...Bossa and Ricky! 

Azzizi and Mark



Viktoria lake


Barnen visste inga gränser av lycka när vi stanna på vägen hem vid sjön för att bada!!!! Att få se deras glädje smälte mitt hjärta och jag bestämde redan här att jag skall försöka köpa en liten pool i julklapp för dessa barn att ha hemma i trädgården. 





Första gången i en båt!!! Många intryck denna dag, så de somnade på 5 min efter att vi satt oss i bussen igen...sötnosarna! 

Hemma igen så jag fick krama om mina små tvillingar som längtat efter oss! 

No comments:

Post a Comment