Sunday, December 29, 2013

School exams

Skolavslutning! Jag fick äran att bli inbjuden till mina barns skolavslutning och skolan hade dessutom satt in en soffa på första raden som jag skulle få sitta i...haha...jag har i och för sig flest barn på hela skolan, men att få specialplats som utmärker sig så kändes konstigt...men jag fick ju en bra plats så jag kunde se alla framträdanden! Jag var så stolt när jag insåg att i varje nummer som presenterades (Jag var där i ca 5 timmar (!) ) så hade jag något barn som var mitt. Har alltid längtat så att få sitta och se skoluppträdanden så nu fick jag det med råge!

De var sååå duktiga, och "mina" barn hade oftast någon framträdande roll eller dans nummer. Inte konstigt med tanke på hur mycket de tränar både dans och sång annars, så det är ju klart att de har de i sig att snappa snabbt upp nya dans steg och har stor scenvana. Men jag var tårögd för varje nummer då jag kände mig så privilegierad att dessa barn finns i mitt liv. Älskar dem så!

Acha i sin skoluniform

Barnens rektor på skolan

Givetvis så var mina akrobatiska pojkar med med sina trix!


Dans och sång

Julevangeliet. 




Denna dag tog Beatrice, Frank, Amiddo, Vivian, Faith och Peace sin stora examen och tog sig till toppklass. Visst är dom fina!!!

Frank

Peace

Faith och Vivian




Beatrice

Amiddo


Faith

Peace

Frank


Vivian

Avslutning med tårta!!!

Stora finalen var med våra barn som visade sin dans som de vann Dance Heaven med. Alla var helt överförtjusta då detta var höjdpunkten av alla framträdanden + att barnen var så stolta att få visa sina klasskompisar ett dansnummer så de får se vad de gör utöver skoltid. 


Oj, vilken fantastisk dag. Jag bjöds dessutom in speciellt på lunch tillsammans med skolledningen och andra viktiga "gubbar" som har inflytande i skolan. 80% av dessa var muslimer vilket innebar att alla kvinnor tog av sig skorna och satt på knä och åt bakom alla bord i respekt som deras religion kräver. Men jag som ända kvinna fick sitta tillsammans med alla männen och äta...kändes jätte konstigt att det var ok att jag fick äta tillsammans med ledningen, men alla andra kvinnor satt på golvet bakom massa bänkar... inte alls bekväm situation, men det är bara inse att det är så kulturen/ religionen kräver. Men det kändes inte rätt för mig att få annan behandling än andra kvinnor, även om jag vet att de inte tar illa vid sig. 
Dessutom fick jag så mycket mat så jag visste inte vad jag skulle ta vägen. Utanför fanns alla mina barn som hade fått endast 5 msk ris av skolan..... jag ville "smuggla" ut all mitt överflöd av mat och dela ut till ungarna istället för att sitta där... men hur skulle det se ut! Haha, nästa gång får jag ta med mig en doggibag!!  



No comments:

Post a Comment